Nasiono 75/2016
1. Faza B cz.1 11:00
2. Faza B cz.2 13:25
2. Faza B cz.3 12:36
*
format: cd-r
okładka: biały unipack klejony na „lewą stronę”. Nadruk: pieczątki. Do tego wkładka. Ręczna robota, numerowane kopie (100 egz).
czas trwania: 37:01
Na życzenie DODAJEMY FAZĘ A. Bez dodatkowej opłaty.
PREMIERA: 24 czerwca 2016
PRZEDSPRZEDAŻ:
cena: 29,99 zł (+ 6 zł koszty przesyłki – tylko na terenie Polski)
cena: 6,99 € (+ 5 € koszty przesyłki – poza granicami Polski)
Faza B
Punktem wyjścia przy komponowaniu Fazy B były odnalezione niespodziewanie na strychu notatki z sekretnego diariusza kapitana łodzi podwodnej, który podczas sześciotygodniowego zimowego rejsu osiągnął wreszcie dno. Zdało mu się zaskakująco pełne życia: oświetlone resztką wewnętrznego światła opalizowało jak masa perłowa. Ciemną toń powyżej przenikały smugi śpiewu: kiedy mocniej zamknął oczy zdało mu się, że dostrzega w dali drobne refleksy słońca na łuskach rybich ogonów syren. Niepomny ryzyka rzucił się w pogoń; przez chwilę sądził, że wyciągniętą łapczywie dłonią uchwycił sedno, ale okazało się, że to tylko sekstant. Próbował jeszcze ratować się trymem na rufę, ale przyłapany na lunatykowaniu przez zwabionego hałasem bosmanmata resztę podróży spędził zamknięty w kambuzie.
CREDITS:
muzyka: 7faz
Karol Schwarz (Pure Phase Ensemble, KSAS) – gitara, głos, syntezatory (faza/phase)
Michał Gos (Oczi Cziorne, Mazzoll & Arhythmic Perfection) – perkusja
Tomasz Gadecki (Olbrzym i Kurdupel, Band A) – wokal, saksofon
Jakub Noga (KSAS, Baden Baden) – wokal
Jowita Cieślikiewicz (Oczi Cziorne) – syntezatory
Marcin Bożek (Olbrzym i Kurdupel) – gitara basowa
Piotr Czerski (Towary Zastępcze) – gitara
Max Białystok (1926) – gitara, wokal
Joanna Bielawska (Asia i Koty) – wokal
teksty: Jakub Noga, Karol Schwarz
Nagranie zrealizował Karol Schwarz w Stodole Na Siano. Wrzesień 2015, Kaszuby, Polska.
Miks, produkcja: Karol Schwarz.
Siedem to liczba mistyczna. W wielu mitologiach i religiach świata jest symbolem całości, dopełnienia, doskonałości, symbolizuje związek czasu i przestrzeni. Stanowiła atrybut bogów, jej wartość była przedstawiana w architekturze, świętych pismach, przykazaniach, kosmologii. Siedem było cnót, siedem sakramentów, siedem sztuk wyzwolonych i siedem dobrodziejstw ciała dla wybranych w Raju. To nie koniec: siedem jest dni w tygodniu, siedem planet rządzących zodiakiem, siedem kolorów tęczy i siedem systemów krystalicznych. Nie wspominając o siedmiu samurajach i tyluż wspaniałych. Chyba nie trzeba dodawać, że nut w muzyce jest… no właśnie: też siedem!
A teraz pojawia się kolejna siódemka: 7faz – nowy projekt trójmiejskich muzyków związanych z wytwórnią Nasiono Records. Projekt, który idealnie wpisuje się w przywołaną powyżej symbolikę. Czemu? Bo stanowi jednocześnie domkniętą całość, harmonię i budulec do czegoś więcej.
– Siedmiu faz można po prostu słuchać, ale może to być równie dobrze materiał wyjściowy do wykorzystania przez muzyków lub DJów. Na przykład fazy G i E były wykorzystywane przez Pure Phase Ensemble 5 ft Hugo Race podczas koncertu na SpaceFest. Fazę G słychać w utworze „I’m Gonna Use My Claws”, który promuje najnowszą płytę Asi i Kotów. Fazy wykorzystuje też Projekt Poezja Kulturystyczna – mówi Karol Schwarz, pomysłodawca i jeden z twórców projektu.
Siedem faz to siedem muzycznych przestrzeni na siedmiu osobnych płytach. Faza często składa się z dwóch części – dostrojenia (części wyciszonej i medytacyjnej) i podróży (części głośniejszej).
Na siedem dni przed potopem Noe usłyszał: Zbierz zwierzęta, po siedem z każdego gatunku, samice i samce. Również po siedmiu przedstawicieli ptactwa, tak by zachować życie na Ziemi. Nie wiem, co usłyszał Karol Schwarz, ale faktem jest, że zebrani przez niego muzycy spotkali się i nagrywali w drewnianej stodole położonej na kaszubskim odludziu. Siedem kilometrów od najbliższego sklepu wielobranżowego. A kiedy przestało padać – na niebie pojawiła się siedmiokolorowa tęcza…
Zrealizowano m.innymi ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
Więcej o 7faz: https://nasiono.net/album/7faz/
REVIEWS:
* * *